Hivatali szakterületek
2.1/A. Polgármesteri Kabinet
E kabinethez tartozik:
- a polgármester
- az alpolgármester
- a sajtó- és közművelődési ügyintéző
- a polgármesteri titkársági ügyintéző
A polgármesteri kabinet fő feladata a polgármester és az alpolgármester munkájának közvetlen támogatása; a hivatal irányításával járó operatív feladatok ellátása; az önkormányzati kapcsolatok és kommunikáció kialakítása, ápolása és az önkormányzat működéséhez kapcsolódó szükséges média-nyilvánosság biztosítása; az önkormányzat arculatának meghatározása és közvetítése; az önkormányzat nemzetközi kapcsolatainak kialakítása, ápolása.
2.1/B. Jegyzői Kabinet
E kabinethez tartozik:
- a jegyző
- az aljegyző
- a jegyzői referens
A jegyzői kabinet általános feladata a hivatal szakmai vezetése, a képviselő-testület működéséhez, a döntés-előkészítéshez és döntéshozatalhoz kapcsolódó általános, máshova nem sorolt feladatok ellátása; hivatalvezetési és –működtetési belső normák és működési keretek és szabályrendszer meghatározása; általános hivatali működési szakmai iránymutatások kidolgozása; hivatásetikai szabályok belső kialakítása és alkalmazása.
Gazdasági Kabinet
2.2.1. Pénzügyi-gazdasági szakterület
E szakterülethez tartoznak:
- a pénzügyi ügyintézők (5 fő)
- a pénztáros (1 fő)
- a gazdasági ügyintéző (1 fő)
- intézmény-felügyeleti ügyintéző (1 fő)
- tárulási ügyintéző (1 fő )
A gazdasági kabinetvezetőt költségvetési kérdésekben a költségvetési szakterület vezető jogosult képviselni. E beosztás nem minősül vezetői beosztásnak. A beosztást betöltő köztisztviselő jogosult költségvetési szakterület vezető cím használatára. A költségvetési szakterület vezető költségvetési, gazdálkodási szakmai kérdésekben -a gazdasági kabinetvezető-helyettes tudomásul vétele mellett- jogosult nyilatkozni a gazdasági kabinetvezető helyett.
2.2.2. Vagyongazdálkodási és Városfejlesztési szakterület
E szakterülethez tartoznak
- a műszaki ügyintéző (1 fő)
- a beszerzési-közbeszerzési ügyintéző (1 fő)
- a lakásügyi ügyintéző (1 fő)
- a városüzemeltetési ügyintéző (1 fő)
- beruházási ügyintéző (1 fő)
A Gazdasági Kabinet vezetőjének helyettese a vagyongazdálkodási és városfejlesztési szakterületről kerül kinevezésre. A kabinetvezető-helyettesi beosztásban dolgozó köztisztviselő, egyúttal ügyintéző is, e beosztás nem függetlenített. A gazdasági kabinetvezető-helyettes költségvetési, gazdálkodási szakmai kérdésekben csak a költségvetési szakterület vezetőjének egyetértésével nyilatkozhat a gazdasági kabinetvezető helyett.
.4. A Polgármesteri Hivatal Gazdasági Kabinetjének főbb feladatai:
A képviselő-testület és bizottságai működésével kapcsolatos feladatai:
- ellátja a képviselő-testület munkatervének megfelelően a kabinet feladatkörébe tartozó testületi előterjesztések készítésével kapcsolatos feladatokat,
- gondoskodik a képviselő-testület elé kerülő előterjesztések (rendeletek, beszámolók, tájékoztatók, döntést igénylő ügyek) szakmai előkészítéséről, a testületi döntések végrehajtásának megszervezéséről,
- ellátja a Gazdálkodási szakterület működésével összefüggő szervezési és adminisztrációs feladatokat, gondoskodik a képviselő-testület által e bizottságokra és a polgármesterre átruházott önkormányzati ügyek és önkormányzati hatósági ügyek döntésre való előkészítéséről, a döntések végrehajtásáról.
A tisztségviselők munkájának segítése:
- a polgármester, a jegyző államigazgatási feladat és hatáskörébe tartozó – általuk meghatározott ügyek – döntésre való előkészítése,
- jegyzői elrendelés alapján belső és külső törvényességi vizsgálatokban való részvétel.
Szervezési feladatok:
- igény szerint segítséget nyújt a képviselők munkájához,
- végzi a nemzetiségi önkormányzattal kapcsolatos, az önkormányzati SZMSZ-ben és az együttműködési megállapodásban az osztály számára meghatározott feladatokat,
- végzi a Csorna Térségi Önkormányzatok Társulásával, valamint a Csorna Térségi Gyermekjóléti és Szociális Gondozási Társulással kapcsolatos koordináló feladatokat.
Gazdálkodási feladatok
- Végzi az önkormányzat költségvetésével, a pénzellátással, az önkormányzat gazdálkodásával, a címzett- és céltámogatások igénylésével és elszámolásával kapcsolatos feladatokat.
- Közreműködik az önkormányzati beruházásokkal és felújításokkal, a közbeszerzési eljárásokkal kapcsolatos feladatok végzésében, együttműködik a Humán Kabinet érintett szakterületével az e tárgyban hozandó testületi döntések szakmai előkészítésében.
- Ellátja az önkormányzat által fenntartott költségvetési szervek szervezési, előirányzat felhasználási, előirányzat módosítási, az üzemeltetéssel, fenntartással, működtetéssel, beruházással, a vagyon használatával, hasznosításával, a munkaerő-gazdálkodással, a pénzforgalommal, a készpénzkezeléssel, a könyvvezetéssel, a beszámolással, adatszolgáltatással kapcsolatos számviteli feladatok végrehajtásával kapcsolatos fenntartói irányítási feladatokat – az önkormányzat által fenntartott közművelődési, közgyűjteményi, szociális és gyermekjóléti intézmények kivételével.
- Végzi a b) pontban meghatározott feladatokat a hivatalra kiterjedően. Ennek keretében:
- vezeti a gazdálkodással összefüggő számviteli nyilvántartásokat, biztosítja a gazdálkodási folyamatok gépi adatfeldolgozását, figyelemmel kíséri a pénzforgalmi folyamatokat,
- nyilvántartja és beszedi a bevételeket,
- nyilvántartást vezet a vállalt kötelezettségekről és teljesíti a kiadási megbízásokat, a szerződésszegésből eredő kintlévőségek beszedéséről gondoskodik, illetve jelzéssel él a hatáskörrel rendelkezők felé,
- kezeli az önkormányzat költségvetési elszámolási számláit, az egyéb elkülönített számlákat, végzi az ezzel kapcsolatos ügyviteli feladatokat,
- végzi a Hivatal dolgozóinak bérfelhasználásával kapcsolatos könyvviteli teendőket a megbízási és tiszteletdíjakkal, a kiküldetési, utazási, élelmezési költségeivel kapcsolatos adminisztratív feladatokat,
- ellátja az átmenetileg szabad pénzeszközök kamatozó forgatásával kapcsolatos feladatokat,
- koordinálja az intézmények költségvetési terveinek, gazdálkodási beszámolóinak, információs jelentéseinek összeállítását és továbbítja a Magyar Államkincstár Megyei Igazgatósága felé,
- összeállítja az önkormányzat éves költségvetését, előkészíti a képviselő-testület erre vonatkozó rendelet-tervezetét,
- előkészíti az önkormányzat évközi és éves gazdálkodásáról szóló beszámolót, előkészíti a képviselő-testület erre vonatkozó rendelet-tervezetét,
- a Polgármesteri Hivatal gazdálkodással, pénzügyekkel kapcsolatos feladataival összefüggésben előterjesztéseket készít a képviselő-testület elé és véleményezi a társosztály pénzügyi kihatású előterjesztését,
- közreműködik a központilag kezelt cél- és címzett pályázatok társosztályok által történő előkészítésében,
- végzi a szociális támogatások pénzügyi lebonyolítását, nyilvántartását,
- igény esetén segítséget nyújt az önkormányzat által fenntartott intézmények szerződés kötésénél,
- a vagyonrendelet előírásainak megfelelően ellátja az önkormányzati vagyon forgalomképesség szerinti csoportosítását, folyamatosan végzi az ingatlan-nyilvántartással összefüggő feladatokat, vezeti a vagyonkatasztert, végzi az ezzel kapcsolatos adatszolgáltatást,
- elrendelés alapján eseti jellegű gazdasági-pénzügyi ellenőrzéseket végez.
- Végzi a b) pontban meghatározott feladatokat az önkormányzat által fenntartott közművelődési, közgyűjteményi, valamint a Csorna Térségi Gyermekjóléti és Gondozási Társulás által fenntartott Szociális és Gyermekjóléti Központ intézményekre kiterjedően, az intézményekkel kötött együttműködési megállapodásban meghatározottak szerint.
Intézményfelügyeleti feladatok
- ellátja az önkormányzat fenntartásában működő közművelődési és nevelési intézmények fenntartói irányításával, törvényességi ellenőrzésével kapcsolatos feladatokat,
- koordinálja a közművelődési és nevelési intézmények munkáját,
- törvényességi felügyeletet gyakorol a művelődési és nevelési intézmények tevékenysége felett, szakmai ellenőrzésüket megszervezi,
- véleményezi a művelődési és nevelési intézmények működési szabályzatait, előkészíti azokat fenntartói jóváhagyásra,
- végzi az egészségügyi alapellátás szervezésével, működtetésével kapcsolatos önkormányzati feladatokat,
- ellátja a képviselő-testület, a bizottságok által nyújtott támogatások döntésre való előkészítésével, szerződéskötéssel és elszámoltatással kapcsolatos feladatokat.
Figyelemmel kíséri a CSORNAHŐ Kft. tevékenységét, a vagyonnal való gazdálkodását, árképzését.
Közreműködik a katasztrófa- és polgári védelmi feladatok ellátásában.
Vagyongazdálkodással kapcsolatos feladatok:
- az önkormányzat gazdasági és humán programjára alapozva közreműködik a vagyonnal való gazdálkodás irányelveinek kidolgozásában, ennek figyelembe vételével elkészíti az önkormányzat vagyonáról és vagyonnal történő gazdálkodás szabályairól szóló rendelet-tervezetet, ennek elfogadását, módosítását követően végzi az önkormányzati vagyon kezelésével, hasznosításával kapcsolatos feladatokat,
- ellátja az önkormányzati vagyon értékesítésével, bérbeadásával, hasznosításával kapcsolatos döntés-előkészítési feladatokat, döntés után gondoskodik ezek végrehajtásáról,
- ellátja a nem lakáscélú helyiségek, valamint a lakások bérbeadásával kapcsolatos feladatok,
- gondoskodik az önkormányzati intézmények használatában lévő törzsvagyonra vonatkozó, a vagyonrendeletben foglalt előírások betartásának ellenőrzéséről,
- kezdeményezi az önkormányzati vagyonnal való eredményes gazdálkodás szempontjából szükséges döntések meghozatalát,
- gondoskodik az önkormányzati vagyon védelmével kapcsolatos feladatok ellátásáról,
- megbízás alapján képviseli az önkormányzatot az önkormányzati érdekeltségű gazdasági társaságok közgyűlésén,
Önkormányzati beruházásokkal kapcsolatos feladatok:
- előzetes célszerűségi vizsgálatot végez, megvalósíthatósági tanulmányokat készíttet,
- ellátja az önkormányzati beruházásokkal és felújításokkal, egyszerű beszerzési és közbeszerzési eljárásokkal kapcsolatos feladatait, az e tárgyban hozandó polgármesteri és testületi döntések szakmai előkészítése során együttműködik az érintett szakterületekkel,
- elkészíti a feladatkörét érintően megjelenő pályázatokat és közreműködik a címzett és céltámogatási pályázatok, valamint az európai uniós pályázatok összeállításában.
Városüzemeltetési feladatok:
- végzi az önkormányzati tulajdonban lévő mezőgazdasági és egyéb földterületek haszonbérbe adásával, továbbá a közterület foglalással kapcsolatos feladatokat, előkészíti a közterület-használati szerződéseket,
- végzi az önkormányzati tulajdonban lévő lakásoknak és nem lakás célú helyiségeknek a tulajdonosi kötelezettségből önkormányzatra háruló feladatait,
- ellátja a munkavédelemmel, tűzvédelemmel, valamint a vagyonvédelemmel kapcsolatos feladatokat,
- ellátja az önkormányzati utakon a következő útkezelői feladatokat: közterület-felbontási engedélyek kiadása, közútkezelői hozzájárulások, szakvélemények kiadása, behajtási engedélyek kiadása,
- gondoskodik az utak hó-eltakarításáról és síktalanításáról, a forgalmi renddel kapcsolatos feladatok (építés kivételével), közúti jelzőtáblák kihelyezése (az útépítéssel együtt kihelyezett jelzőtáblák kivételével), baleseti adatok nyilvántartásának vezetése, útkezelők közötti egyeztetés,
- ellátja a helyi vízgazdálkodási feladatokat a beruházások, építések kivételével,
- ellátja a közvilágítással kapcsolatos feladatokat,
- véleményezi az idegenforgalmi célú fejlesztéseket,
- végzi a települési folyékony és szilárd hulladékkal kapcsolatos közszolgáltatás ellátásával összefüggő feladatokat,
- ellátja a mezőőri szolgálat feladatait,
- végzi a köztemetők üzemeltetésével kapcsolatos feladatokat,
- ellátja a kéményseprő-ipari közszolgáltatással kapcsolatos önkormányzati feladatokat,
- ellátja a kommunális igazgatási feladatokat (parkosított zöldterületek fenntartása, csapadékvíz-elvezető rendszer lakossági köztisztasági feladatainak elvégeztetése),
- előkészíti a helyi jelentőségű természeti értékek védetté nyilvánítását,
- önkormányzati tulajdonú természeti értékek megóvása.
- a katasztrófa- és polgári védelmi feladatok ellátásában.
- Közreműködik jegyzői elrendelés alapján belső és külső törvényességi vizsgálatban.
Humán Kabinet
2.1.1 Hatósági szakterület
E szakterülethez tartoznak
- az anyakönyvvezető (1 fő)
- a szociális ügyintéző (1 fő)
- az ipari-kereskedelmi ügyintéző (1 fő)
- a hatóság ügyintéző (1 fő)
- az építéshatósági ügyintézők (3 fő)
2.1.2. Titkársági szakterület
E szakterülethez tartoznak
- a titkársági ügyintéző (1 fő)
- a testületi ügyintéző (1 fő)
- a humánpolitikai ügyintéző (1 fő)
- a hivatalsegéd (2 fő)
2.1.3. Adóigazgatási szakterület
E szakterülethez tartoznak
- az adóigazgatási ügyintézők (4 fő)
A Humán Kabinet vezetőjének helyettese az adóigazgatási szakterületről kerül kinevezésre.. A kabinetvezető-helyettesi beosztásban dolgozó köztisztviselő, egyúttal ügyintéző is, e beosztás nem függetlenített.
2.3. A Polgármesteri Hivatal Humán Kabinetjeinek főbb feladatai:
TITKÁSÁGI SZAKTERÜLET
A képviselő-testület és bizottságai működésével kapcsolatos feladatai:
- a képviselő-testület munkájával kapcsolatos szervezési és adminisztrációs feladatok, a testületi ülések előkészítése, szervezése, a testületi ülések meghívójának elkészítése, a képviselő-testületi munkaterv, előterjesztések előkészítése, a képviselő-testület elé kerülő előterjesztések egyeztetése, a jegyző megbízásából az előterjesztések törvényességi szempontú felülvizsgálata,
- az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatának, a hivatal szervezeti és működési szabályzatának előkészítése és ezek folyamatos karbantartása,
- a más szakterület feladatkörébe nem tartozó önkormányzati rendeletek, beszámolók elkészítése,
- a Jogi és Ügyrendi Bizottság, valamint a Szociális és Egészségügyi Bizottság működésével összefüggő szervezési és adminisztrációs feladatok ellátása,
- közreműködik a Gazdasági Bizottság elé kerülő vagyoni tárgyú előterjesztések készítésében, meghívás esetén részt vesz a bizottság ülésein, gondoskodik a képviselő-testület által a bizottságra átruházott – az osztály feladatkörébe tartozó – önkormányzati ügyek és önkormányzati hatósági ügyek döntésre való előkészítéséről, a döntések végrehajtásáról.
- Helyi Elismerések Adományozását Előkészítő Bizottság működésével összefüggő szervezési és adminisztrációs feladatok ellátása,
- a bizottságok munkájának koordinálása, segítése, a bizottsági jegyzőkönyvek törvényességi felülvizsgálata,
- a testületi ülések jegyzőkönyveinek elkészítése, a jegyzőkönyv és a határozatok érdekeltek részére történő megküldése,
- az önkormányzati rendeletek nyilvántartása,
- a képviselő-testületi határozatok nyilvántartása, nyilvánosságának biztosítása.
A tisztségviselők munkájának segítése:
- a polgármester, az alpolgármester, a jegyző munkájához szükséges szervezési és ügyviteli feltételek biztosítása,
- a polgármester, a jegyző államigazgatási feladat- és hatáskörébe tartozó – általuk meghatározott ügyek – döntésre való előkészítése,
- a képviselő-testület által a polgármesterre átruházott – az osztály feladatkörébe tartozó önkormányzati hatósági ügyek döntésre való előkészítése, a döntések végrehajtása,
- a jegyzői elrendelés alapján belső és külső törvényességi vizsgálatokban való részvétel.
Szervezési feladatok:
- a tisztségviselők, a képviselő-testület, valamint a bizottságok közötti koordináció,
- a települési nemzetiségi önkormányzat tevékenységének adminisztrációs segítése,
- az egyes osztályok közötti munkakapcsolatok szervezése, koordinálása, a képviselők munkájának segítése,
- választási és népszavazási feladatok szervezése,
- bírósági ülnökök jelölésével kapcsolatos feladatok,
- nemzeti, önkormányzati jelképekkel kapcsolatos feladatok,
- közművelődési, közgyűjteményi, művészeti tevékenységet koordinálása,
- a civil szervezetek közművelődési munkájának segítése és koordinálása,
- az egyházak és a Polgármesteri Hivatal közötti koordinációs feladatok szervezése,
- kapcsolat tartás a testneveléssel és sporttal összefüggő önkormányzati feladatok koordinálását végző szervezettel,
- rendezvények előkészítése, szervezése,
- szakmai kiadványok beszerzése.
Személyzeti feladatok:
- ellátja a hivatali köztisztviselőkkel, valamint a Szociális és Gyermekjóléti Központ személyzeti és munkaügyi feladatait,
- a polgármester és a jegyző munkáltatói jogköréből fakadó döntések előkészítése, végrehajtása,
- a személyzeti adatok, nyilvántartások, vagyonnyilatkozatok kezelése,
- a hivatali dolgozók továbbképzésének tervezése és szervezése
Ellátja a Hivatal iktatási, ügyirat kezelési feladatait, működteti a hivatal irattárát.
HATÓSÁGI SZAKTERÜLET
Ellátja a jegyző hatáskörébe tartozó igazgatási feladatok előkészítését és végrehajtását, ideértve:
- Ptk.-ból eredő feladatok,
- anyakönyvi igazgatással kapcsolatos feladatok,
- fegyveres biztonsági őrséggel kapcsolatos feladatok,
- a szervezett bűnözéssel kapcsolatos feladatok,
- egyes tűzvédelmi hatósági feladatok,
- tűzszerészeti mentesítéssel kapcsolatos feladatok,
- hagyatéki eljárással kapcsolatos feladatok és hatáskörök,
- állampolgársági esküt megelőző hatósági és szervezési feladatok,
- állategészségügyi és állattartással kapcsolatos feladatok,
- telepengedélyezési eljárás lefolytatása,
- üzletek, vendéglátó egységek működési engedélyezése,
- kereskedelmi, vendéglátó engedélyekkel, a kereskedelmi szálláshelyekkel, fizetővendéglátással kapcsolatos egyéb feladatok,
- földművelésügyi igazgatási,
- talált tárgyak kezelése,
- más hatóságtól érkező hirdetmények közzététele,
- a vízügyi, környezetvédelmi, zaj- és rezgésvédelmi feladatokat,
- a környezetvédelmi hatósági engedélyek kiadásával kapcsolatos feladatokat.
Ellátja továbbá az alábbi hatósági ügyeket:
- a képviselő-testület, a polgármester és a jegyző hatáskörébe tartozó szociális, valamint gyermek és ifjúságvédelmi feladatok előkészítését és végrehajtását, úgymint:
- gyermekvédelmi törvényből adódó feladatok,
- szociális törvényből adódó feladatok,
- a gyermek és ifjúságvédelmi, a szociális és egészségügyi intézményekkel való együttműködési feladatokat,
- a lakbértámogatással kapcsolatos feladatokat.
Az építéshatósági feladatok:
- ellátja a jegyző hatáskörébe tartozó I. fokú építésügyi hatósági feladatokat,
- az önkormányzati főépítésszel együttműködve részt vesz a városfejlesztéssel, településfejlesztéssel és településrendezéssel kapcsolatos feladatok ellátásában.
- vezeti az építésügyi műszaki nyilvántartásokat.
ADÓIGAZGATÁSI SZAKTERÜLET
Adóval kapcsolatos feladatok
- ellátja az adóigazgatási feladatokat, szakmailag előkészíti a helyi adókra vonatkozó rendeleteket, gondoskodik a gépjárműadóval, az adó- és értékbizonyítványokkal kapcsolatos feladatok ellátásáról,
- biztosítja a helyi és a központi adójogszabályok településen való érvényesítését,
- biztosítja a helyi adókról szóló törvény, illetve a képviselő-testület adózással kapcsolatos rendeletének végrehajtását,
- intézi a központi adókkal, valamint a helyi adókkal összefüggő bejelentéseket, kérelmeket,
- előkészíti az önkormányzat hatáskörébe tartozó méltányossági ügyeket,
- tájékoztatja a város lakosságát és a gazdálkodó szervezeteket – az adókötelezettségük teljesítésének elősegítése érdekében – az adójogszabályok előírásairól,
- ellenőrzi az adójogszabályok érvényesülést az adókötelezettség teljesítését, az adóbefizetések és elszámolások helyességét,
- ellátja a hatáskörébe tartozó adók kivetésével, közlésével, nyilvántartásával, beszedésével, behajtásával kapcsolatos feladatokat,
- az adókötelezettség megállapítása érdekében adatokat gyűjt, tájékoztatást kér, helyszíni ellenőrzést tart,
- ellátja a talajterhelési díjjal kapcsolatos feladatokat,
- intézi a más hatóság által kimutatott tartozások nyilvántartásával, behajtásával kapcsolatos feladatokat.